maandag 24 augustus 2009

Zomerfilms cc de Kern


De filmvertoningen zijn deze zomer een gigantisch succes!!! Dit jaar vertonen we de films op dinsdagavond (uiteraard omdat onze filmfans tijdens het jaar ook op dinsdag naar De Kern komen). Zowel op het Kiel als op verschillende plekken in het Wilrijkse kon je al genieten van topfilms. Mijn persoonlijke favoriet is ‘The Dark Knight’. Dat is de allernieuwste Batman-verfilming met sublieme vertolking van Twoface door Heath Ledger. Deze film speelt morgen (dinsdag 25 augustus, deuren om 20 uur) in het Valaarhof. Ook de komische film ‘Burn After Reading’ van de gebroeders Coen vond ik zeer goed. Al moet ik wel toegeven dat ik een stiekeme fan ben van deze regisseurs.

De absolute uitschieter was Australia! Niet zozeer als filmvertoning - ik vond de nieuwste film van de makers van Moulin Rouge niet erg geslaagd - maar wel qua opkomst. Om te vieren dat we meer dan 250 ambassadeurs (u weet wel, onze fans die iedere maand een overzichtsaffiche van De Kern achter hun raam hangen) tellen, nodigden we al onze ambassadeurs uit voor een gratis film, met cava en hapjes. Ook heel wat andere filmliefhebbers zakten op één van de warmste zomeravonden van het jaar af naar de speelplaats van de Ieperman-school. Met meer dan 200 bezoekers werd het een fantastische avond!

cc de Kern/ Steven

Geen opmerkingen: