dinsdag 17 juni 2008


Ambassadeurs van De Kern

Naam: Danny Van Assche
Functie: Districtsschepen van Cultuur, Feest, Erfgoed en Jeugd


Welke De Kern-activiteit van het afgelopen seizoen is jou bijgebleven?
Ik denk aan twee activiteiten. Beiden zijn muzikaal, maar ze waren zo verschillend in beleving. In januari was er het nieuwjaarsconcert: een jong ensemble in jeans bracht prachtige kamermuziek. Klassiek zoals ik het graag hoor en beleef. De zaal zat vol met een kritisch luisterend publiek. In oktober was er dan het Ben Sluijs Trio, de opener van Jazz Wilrijk: weer een volle zaal en deze keer met een zeer nieuwsgierig publiek. Jammer genoeg zaten er zo weinig jongeren in de zaal... Er is nog werk aan de winkel om jonge mensen tot bij jazz en klassiek te krijgen!

Waar kijk je naar uit, met deze nieuwe jaarbrochure in je handen?
De nieuwe brochure lijkt me een jaar lang feest! Misschien twee goodies eruit pikken. Alles wat Klein Jowanneke doet, heeft mij tot nog toe kunnen bekoren, dus ik hoop: volgend jaar ook. Nieuwsgierig ben ik naar wat Vermeulen, Van Bauwel en Pas met Papa Haydn Vlegel Mozart gaan brengen. Misschien krijgen we toch nog jongeren tot bij klassiek?

Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar…
Ik wil eindelijk weten hoe een leven met Leterme eruit ziet. Ik ben dus heel blij dat Vitalski ons dat komt vertellen. Censuur is een kwalijk instrument dat slechts in uiterst uitzonderlijke omstandigheden mag bovengehaald worden. Vitalski is een uitermate grappige theatermaker die volgens mij Leterme noch Milquet een haar kwaad zal doen. Laat maar komen dus, ik kom kijken!


foto: Sven van Baarle

Geen opmerkingen: