dinsdag 17 juni 2008


Ambassadeurs van De Kern

Naam: Steven Van Crombruggen
Functie: film-, humor- en muziekprogrammatie Nova & De Kern

Welke De Kern-activiteit van het afgelopen seizoen is jou bijgebleven?
Moeilijk, aangezien er zeer veel activiteiten zijn geweest en ik er veel heb gezien. Als ik er dan toch eentje moet kiezen, dan is het The Blackbox Revelation in de VIZIT. Dit was de eerste maal dat we een concert voor jongeren organiseerde in het jongerencentrum. En het was meteen raak! De revelatie van 2007 stond bij ons op het podium. Twee jonge muzikanten die een ongelofelijk hoog pop-rock-gehalte hebben en een strakke show speelden. Een kleine tweehonderd toeschouwers vonden hun weg naar het jongerencentrum en zorgden voor een geslaagde eerste editie van Unleashed Concerts.

Waar kijk je naar uit, met deze nieuwe jaarbrochure in je handen?
Gemakkelijk, aangezien Alex Agnew komt. Twee jaar geleden ben ik met een hevige lach-buikpijn naar huis gegaan na zijn voorstelling in De Kern. En ik verwacht niets minder van deze voorstelling, die de fantastische titel More human than human draagt. Er is iets tussen Alex en De Kern: hij is hier in de foyer begonnen als stand-upper én zijn eerste grote-zaalshow stond hier. Persoonlijk ken ik hem van de honderden keren dat we elkaar tegen het lijf liepen op een of ander obscuur concert. En ik hoop dat zijn band, Dyablo Boulevard, volgend jaar ook eens te zien in VIZIT tijdens één van de Unleashed Concerts.

Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar….
Lieve Petit, de coördinator van Nova, stond op het podium met haar broer Johan Petit tijdens de herhaling van de voorstelling Klein Jowanneke is een aardig manneke (september 2007). Zelden heb ik iemand gezien met zo weinig gevoel voor ritme en zang als Lieve Petit. Dit zorgde voor gigantische lachsalvo’s bij het publiek en de collega’s.

foto: Sven van Baarle

Geen opmerkingen: