dinsdag 17 juni 2008


Ambassadeurs van De Kern

Naam: Jan Eijkelenburg
Functie: coördinator Jongerencentrum VIZIT

Welke De Kern-activiteit van het afgelopen seizoen is jou bijgebleven?
Het was niet één activiteit, maar een hele reeks: de maandelijkse Unleashed Concerts. De Kern en VIZIT hebben de handen in elkaar geslagen om terug een concerttraditie in Wilrijk te kweken. En dat lijkt te lukken! Ik heb ook genoten van WEWILLLIVESTORM van Benjamin Verdonck. Ik hou van theater dat zoekt naar nieuwe vertelvormen en het experiment opzoekt, ook al bleek dat niet naar de zin te zijn van àlle bezoekers...

Waar kijk je naar uit, met deze nieuwe jaarbrochure in je handen?
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Tg Elektra-productie. Het jonge gezelschap weet de leefwereld van jongeren op een heel eigen manier over te brengen met een combinatie van theater, dans, humor en video. Ook de passage van Ben Sluijs staat al in mijn agenda, net zoals de voorstellingen van ‘t Arsenaal.

Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar…
Ik hoop dat het culturele veld in Wilrijk een beetje meer karbuur krijgt: meer verjonging, meer experiment en meer eigen producties. Cultuur mag geen comfortabele Duitse autobahn zijn, maar moet een gevaarlijk slingerend bergpad zijn met achter iedere bocht steile afgronden, maar ook met schitterende vergezichten. Fasten your seatbelts!

foto: Sven van Baarle

Geen opmerkingen: