vrijdag 29 augustus 2008

No Country For Old Man

No country for old man was voor mij één van de beste films van het jaar. Naast goed acteerwerk, waarvoor terecht oscars werden uitgereikt, biedt hij zeer mooie, weidse landschappen, harde scènes, zeer grappige dialogen,... Alles wat in een goede fim moet zitten! Klasse Joel & Ethan Coen!

Javier Bardem was "scary as hell". Zij vertolking van een psychopaat jaagde letterlijk de stuipen op het lijf van enkele bezoekers! Een scène waarin hij scherven uit zijn been haalt, deed enkele bezoeker wegkijken van het scherm. Maar ook de andere acteurs zetten een sterke rol neer.

Tijdens de film speelt er geen muziek, en ook dit zorgt voor een vreemde sfeer. Geen spanning opbouwen, maar spanning creeëren door een ijzersterk verhaal neer te zetten. Meer ga ik niet vertellen over deze film, want je moet hem gewoon zien!

Ook deze keer was het weer lekker koud, maar dan kan je natuurlijk je buurman/vrouw gezellig vastnemen! Alleen daarvoor ga ik al naar de openluchtfilms. De volgende film kan ik spijtig genoeg niet zien. Al verwacht ik ook best veel van Die Fälscher, onze laatste openluchtfilm.

cc De Kern/Steven

Geen opmerkingen: