maandag 20 oktober 2008

Enthousiaste start

Max, de directeur van De Kern, zei in de intro van de jaarbrochure dat het De Kern-team trots is op het aanbod van dit culturele jaar. Ik maak sinds enkele dagen deel uit van dat trotse team. Als nieuwe publiekswerker ben ook ik erg blij met het aanbod van De Kern. Het is heel divers en richt zich op verschillende doelgroepen. Als publiekswerker wil ik mensen in contact brengen met ons aanbod en werking. Niet iedereen weet wat voor leuke dingen hier gebeuren en dat is eigenlijk zonde. Zo is het bijvoorbeeld toch fantastisch dat je hier elke dinsdag naar de film kan voor slechts € 4?!

Naast het cultuurcentrum in Wilrijk, zal ik ook in ontmoetingscentrum Nova op het Kiel werken. Toen ik vorige donderdag de eerste keer een filmavond in Nova bijwoonde, viel me meteen op hoe gezellig het daar is. Het bruist er van activiteiten in een leuk gebouw met heel veel mogelijkheden. Ook in Nova wil ik mijn kiezel bijdragen om nog meer volk warm te maken voor ons aanbod.

Naar welke voorstellingen ik uitkijk? Te veel om op te noemen eigenlijk. Maar goed, een poging tot top vijf.

- Capsule (6/11, Nova): muziek die niet in vakjes te stoppen valt. Zo heb ik het graag. Met stevige live-reputatie.

- Mira in trio (10/1, De Kern): ik ken Mira al vrij lang, ik ontdekte haar via ‘voal weecees’. Erg benieuwd welke weg ze met haar nieuwe cd bewandelt.

- Klein Jowanneke gaat dood (28/3 in De Kern, 5/4 in Nova): een voorstelling die ik maar niet beu raak. Wat alleen maar bewijst hoe briljant dit stuk is. Een schoolvoorbeeld ook van hoe theater niet altijd moeilijk moet zijn om goed te zijn.

- GO_TELL (24/4, De Kern): tien jonge meiden en electronicagoochelaar Andrew Claes die gospel hip maken. Ik zag onlangs de GO_TELL-premiere in het STUK in Leuven en was echt onder de indruk. Knap om zien welke progressie de tien zangeressen onder begeleiding van Dez Mona-zanger Gregory Frateur op amper 1,5 jaar tijd maakten.

- Alex Agnew (22/5, De Kern): een fenomeen in Vlaanderen. Ik heb zijn vorige shows gezien en wil ook ‘More human than human’ zeker niet missen.

Tot slot ben ik nieuwsgierig naar Undertwasser wasserwasser, een voorstelling Compagnie Barbarie (21/11, De Kern). In de jaarbrochure lees ik: “…een chaotische komedie, met zeven actrices in vleeskleurige bommalingerie en met badmutsen op.” Dat belooft!
Loop zeker eens binnen bij De Kern of Nova, want het loont echt de moeite!

CC De Kern/Jan

Geen opmerkingen: