donderdag 23 oktober 2008



Interview met Arbi El Ayachi, voorprogramma van Han Solo op 6 december in cc de kern





Hoe lang ben je al bezig met stand-upcomedy?
Ik ben nu ietsjes langer dan een jaar bezig met comedy, maar ik voel me nog een baby’tje in de comedywereld.

Wanneer kwam je tot de ontdekking dat je stand-upcomedian wilde worden?
Toen ik 3 jaar oud was en ik aandacht kreeg van mijn kleuter jufrouw toen ik grappig probeerde te zijn... sindsdien ben ik wanhopig op zoek naar aandacht en zeker van kleuterjufs.

Wie is je grote voorbeeld binnen de comedycircuit?
Moeilijk, ik zou meer zeggen een mix van mensen: De zachte stem van Alex Agnew, de subtiliteit van Thomas smith, de opgewekte humor van Xander De Rijcke, het explosieve van Lewis Black en het inzicht van Urbanus. Dit alles overstrooid met de intelligentie van Robin Williams!

Cowboy of Indiaan?
Zeker een indiaan... Alles om de blanke man te irriteren huh!

Bert of Erni?
Het eerste homoseksuele koppel op TV... hmmm moeilijke keuze... wie zou het manneke van de 2 zijn?

Dansen of springen?
Springen... is dit weer zo'n verwijzing naar dynamiet? Een dansende arabier is altijd leuk om te zien.

Heb je veel nieuw materiaal sinds de Get Up Stand Up comedytournee van de Antwerpse cultuurcentra?
Nee, maar mijn materiaal zit nu wat beter in elkaar en heeft de potentie om grappig te worden... maw... volgend jaar word ik echt grappig... beloofd!

Dit is niet de eerste keer dat je in het voorprogramma speelt van Han Solo. Is het een succesformule jullie beide op hetzelfde podium?
Gebonden aan elkaar door het toverwoord: "subsidies"... Hij heeft een excuus om een Marokkaan in zijn voorprogramma te hebben en ik... Ik heb iets te doen om van mijn frustraties af te geraken.

Wat vind je het leukste aan de show van Han Solo?
De pauze...

Wat vond je het beste eigen optreden tot hiertoe? Of de beste plek waar je speelde?
Vanochtend toen ik in mijn boxershort voor de spiegel stond met een zwarte sok aan... dat was mijn beste show tot nu toe... ja en die ene keer in The joker... ook naakt met een zwarte sok aan...

Kijk je er naar uit om in De Kern te spelen?
Ja, of we het overleven is een andere vraag...

Wil je het publiek op voorhand nog iets meedelen?
U bent gewaarschuwd en iedereen weet dat u nu voor 2 telt... Ik zou dus 2 kaartjes kopen want anders heeft uw ego nergens plaats om te zitten!


cc De Kern/Steven

Geen opmerkingen: