donderdag 9 oktober 2008


Mungu


Uwamungu Cornelis is een zwarte, jonge Antwerpse comedian. Mungu verzorgde een zeer leuke show in de Kern. Leuke grapjes, anekdotes, verhalen,… en vooral een zeer sterke mimiek en stemcontrole. Een veelbelovende eerste show! Inhoudelijk kan het nog wat sterker en een duidelijke rode draad in zijn verhaal heeft hij niet. Maar dit stoort niet! Het is eerder een soort opeenvolging van gebeurtenissen in zijn leven. Wat ik zeer goed vind aan zijn show, is dat hij het thema racisme op een goed doordachte manier aanpakt. Hij werkt met vooroordelen en clichés, en doet er iets extra mee. Zo laat hij u voelen hoe het is om met een donkere huid in een stad als Antwerpen te leven. Dit is een comedian die potentie heeft om groots te worden. Ik kijk uit naar nieuw materiaal en wil hem nogmaals aan het werk zien.

De publieksopkomst van deze avond was een zeer aangename verrassing. Mungu trok als beginnende stan-upper meer dan 200 bezoekers naar onze zaal! Dit is niet vanzelfsprekend...

Graag wil ik de man naast mij danken. Door zijn zeer smakelijke en aanstootgevende lach, hebben mijn buikspieren degelijk afgezien tijdens deze voorstelling.


cc de Kern/Steven


Geen opmerkingen: